dinsdag 4 oktober 2011

Injecteren van angst overwonnen

Hoera! We hebben een Nederlander van Marokkaanse afkomst die een Gouden Kalf heeft gewonnen. Sterker nog, hij is zelfs moslim!

De linkse media melken de speech van de Gouden Kalf winnaar volledig uit en misbruiken het Marokkaanse 'orakel' Nasrdin Dchar nu als propaganda middel tegen Geert Wilders, PVV stemmers en Maxime Verhagen.

Dat zij, voor de zoveelste keer hiermee de plank misslaan, zal dadelijk meer duidelijk worden.

Toen Nasrdin vrijdagavond de Gouden Kalf in ontvangst nam probeerde hij tijdens zijn dankwoord een politiek statement te maken met met als leidend voorwerp, Geert Wilders natuurlijk. De overwinning van zijn Gouden Kalf stond o.a. voor het 'overwinnen van angsten'.

Citaat uit dankwoord van Nasrdin:

"We worden geïnjecteerd met angst. Ik las een aantal maanden geleden een artikel van onze minister Verhagen die vertelde dat angst voor buitenlanders heel begrijpelijk is. Nou meneer Verhagen en met U ook Geert Wilders en alle mensen die achter hun staan, ik ben een Marokkaan, ik ben een moslim en ik heb een fucking Gouden Kalf in mijn hand."

Wat probeerde Nasrdin hier nu eigenlijk mee te zeggen? Hij als Marokkaanse moslim heeft een "fucking Gouden Kalf" gewonnen dus het structurele wangedrag, van een disproportioneel aandeel van zijn Marokkaanse broeders en zusters, bestaat nu opeens niet meer? Het feit, hoe hoger de concentratie buitenlanders in een woonwijk is, hoe groter de verloedering van een wijk wordt, opeens onwaar is? Want daar had minister Verhagen het o.a. over. Ik ben ook erg benieuwd welke angsten onze Nasrdin allemaal heeft moeten overwinnen. Erg jammer dat Pauw en Witteman daar gisterenavond niet op in zijn gegaan, toen Nasrdin bij hun aan tafel zat.

Volgens mij heeft de linkse kerk nu juist aantoonbare patenten op 'het injecteren van angst'. Sedert de opkomst van Pim Fortuyn verkoopt de linkse kerk constant angsten aan het Nederlandse volk. De Nazi laarzen zouden weer door de stad heen marcheren als Pim Fortuyn aan de macht zou komen. En zo gaat dezelfde linkse kerk ook door met het  'bestrijden' van Geert Wilders, u weet wel die verschrikkelijke 'fascist' die invloed heeft op dat 'Bruine kabinet' die moslims als de 'nieuwe Joden' zien. Het bekende Tweede Wereldoorlog angstsyndroom wat de linkse kerk U probeert aan te praten, omdat zij steeds inhoudelijk te kort komen op het gebied van immigratie, allochtonen en islam. En daarnaast halen de linkse anti Wilders fanaten ook vaak de begrippen 'behoedzaamheid' en 'angst' door elkaar.

Gisteren zat de tafel van Vara's 'De Wereld Draait Door' vol met 'succesvolle' Marokkanen die in Nederland wonen: Esmaa Alariachi (kopvod van halal) Tofik Dibi (schijnt een politicus te zijn van een of ander strandpartijtje) en Adbelkader Benali (auteur).


Constant klonk de suggestie door dat de PVV en haar stemmers geen enkel idee hebben dat er ook 'goede' Marokkaanse moslims in Nederland wonen en totaal wereldvreemd zijn. Wat voor punt zij hier anders krampachtig  mee probeerden te scoren is mij geheel onduidelijk. Helemaal opmerkelijk tijdens de hosanna aan tafel bij DWDD, was de opmerking van Esmaa over de verschijning van de ouders van de Gouden Kalf winnaar.

"Mensen denken dat hij weet ik veel, wat voor soort ouders heeft maar.....voor de normale Hollander heeft Nasrdin gewoon traditioneel uitziende ouders en die zitten gewoon in de zaal ...."



Nou Esmaa, ik heb nieuws voor je: voor de "normale Hollander" heeft een moeder die volledig ingepakt is door een kopvod, niets met onze tradities te maken. Heeft zij nu een plaat voor haar kop, of is zij hier degene die wereldvreemd is in Nederland? Het feit dat Nasrdin zijn ouders aansprak in het Arabisch heeft ook niets met onze tradities te maken en zegt eigenlijk wel alles over hoe  "Hollands" de Marokkaan zich nu eigenlijk voelt in Nederland. Wat voor generatie het ook moge zijn. Als de ouders van Nasrdin nu in Marokko woonden en voor deze uitreiking even Nederland waren ingevlogen, kon ik mij er alles bij voorstellen dat hun zoon hen aansprak in het Arabisch. Maar dat is dus niet zo. Het zal allemaal wel weer door die Wilders komen.

De echte zorgen liggen echt niet bij Marokkaanse moslims die gewoon normaal meedraaien in de Nederlandse maatschappij. Niemand van de PVV die dit ooit anders gesuggereert heeft. Nasrdin had volgens mij een veel beter punt kunnen maken tijdens zijn speech:

"Ondanks de horrorverhalen van links over wat er zou gaan gebeuren met minderheden in Nederland als Wilders aan de macht zou komen, of deel zou gaan uitmaken aan een gedoogregering, draai ik gewoon nog volledig mee in de Nederlandse samenleving en win ik zelfs een Gouden Kalf. Ik ben de Nederlandse samenleving ook erg dankbaar voor alle kansen die zij mij bieden, want in Marokko zou ik niet verder zijn gekomen dan een schapenhoeder. Enne...die injectie van angst door rechts is samen te vatten in 3 woorden; links, wanhoop en waanzin!"

Met dit soort statements had hij volgens mij veel meer kunnen bereiken. Echter denk ik niet dat de Vara programma's hem dan met open armen en met luid applaus hadden ontvangen.