dinsdag 6 september 2011

Open brief aan Tofik Dibi

Loosdrecht 5 september 2011.

Leuk verhaal heb je geschreven in jullie mondkrant Trouw van vandaag.

Allochtonen en autochtonen, sla de handen ineen. We hebben allen dezelfde vijand: extremisme en criminaliteit.

Dat is een aardige kreet voor het begin van een nieuw parlementair jaar. Maar ik moet je toch enigszins teleurstellen want jij en ik hebben helemaal niet dezelfde vijand.

Jouw verhaal is naïef en verbloemt de daadwerkelijke oorzaken of intenties van de linkse kerk voor het komende jaar. Het heeft een hoog bosdag-allure en is een mildere variant op bijvoorbeeld de recente uitspraken van Wim Kok, die het gedachtengoed van Fortuyn en Wilders, dat bij veel Nederlanders populair is, zeer ernstig noemt. “Het moet met kracht worden bestreden” aldus Wim Kok.

Jouw media-actie en de nog komende media-acties van de linkse kerk vormen een goed gecoördineerd mediaspel om andersdenkenden te marginaliseren of in een kwaad daglicht te stellen. En wat het door jou aangehaalde bloedbad in Noorwegen betreft, dat afschuwelijke drama staat niet in mijn geheugen gegrift, daarvoor heb ik teveel andere afschuwelijke taferelen gezien. Bijvoorbeeld het bloedblad in een Filippijnse kerk en de honderdduizenden slachtoffers in dat land waarvoor de in Nederland verblijvende terrorist Jose Maria Sison mede verantwoordelijk is. Een terrorist die dankzij zijn linkse kameraden en politici (waaronder jouw partijleden) gewoon zijn gang kan gaan in Nederland.

En wat te denken van de afschuwelijk islamitisch geïnspireerde aanslag op de New Yorkse Twin Towers waarbij 2974 onschuldige burgers op een afschuwelijke wijze het leven lieten? Of de slachtoffers van Srebrenica, die vermoord werden dankzij linkse hersenspinsels (safe havens), islamitische politiek (burgers opofferen om de internationale gemeenschap tot ingrijpen te dwingen) en wraakzuchtige Serviërs? En zo kan ik nog vele voorbeelden noemen.

Maar wat wel heel diep in mijn geheugen staat gegrift is de moord op Pim Fortuyn door een van jullie linkse geloofsgenoten of de lafhartige moord op Theo van Gogh door een fanatieke moslim.

En om je uit je linkse droom te helpen, ik heb helemaal geen verlammende angst, integendeel. De door jouw omschreven ondergang, boze dromen, nachtmerries hebben mij niet alleen allang wakker geschud, maar geven mij juist meer impulsen om op mijn eigen manier hier iets tegen te doen. Dertig jaar diepgaand onderzoek naar linkse manipulaties en misdaden hebben mij namelijk geleerd hoe jullie old boys network – de linkse kerk – functioneert. Tja, en mede hierdoor zijn jullie, gek genoeg, mijn leermeesters over de wijze waarop ik jullie met je eigen wapens moet bestrijden.

In dit kader ben ik het helemaal met je eens wanneer je schrijft: “Het wordt tijd onszelf wakker te schudden en onze angst terug te brengen tot reële proporties. Er wordt veel geschreeuwd en gescholden en daarmee wordt juist veel verzwegen. Dus is het aan ons - alle Nederlanders die geloven in redelijkheid - om goed te kijken, geconcentreerd te luisteren en vast te stellen wat werkelijk gaande is.”

Vooral dit laatste is van belang. Wat is er werkelijk gaande? Daar maken steeds meer mensen zich ongerust over.


Het positieve hieraan is dat niet alleen ik maar steeds meer gelijkgezinden van zich laten horen, op onderzoek uit gaan, op zoek naar echte waarheden. Steeds meer gelijkgezinden laten zich geen rad meer voor de ogen draaien door de linkse kerk, door de politiek correcte media. En gelukkig zijn er media die wel hun nek durven uitsteken en niet het eenzijdige linkse gezang laten horen. Bijvoorbeeld WNL (Wakker Nederland), De Telegraaf en verschillende websites. Maar omdat zij belangrijk zijn voor 'rechts' Nederland rijst de vraag in hoeverre, wanneer en op welke wijze zij het doelwit gaan vormen van linkse smeercampagnes in het nieuwe parlementaire jaar.

Maar de smeercampagnes van de linkse kerk hebben ook een constructieve kant omdat mede hierdoor niet linkse gelijkgezinden (waaronder veel allochtonen) elkaar steeds meer in hun activiteiten vinden en, beste Dibi, maak je niet bezorgd, ze verafschuwen extremisme in welke vorm dan ook.

Ik kraak je verhaal niet helemaal af en zou willen afsluiten met een citaat uit jouw verhaal. “Dit is een oproep aan politieke en maatschappelijke partijen, van links tot rechts en van de top tot de onderkant van de samenleving, om de moeilijke weg te verkiezen boven de makkelijke uitweg. Om onze angst te overwinnen en onze woede niet op elkaar te richten, maar collectief op onze echte vijanden. Zo veroveren wij de toekomst. Want Nederland wordt niet gebouwd door extremisten, criminelen of instituten. Nederland wordt gebouwd door ons.” (Bron)

Peter Siebelt